1 (edytowany przez Serum 2012-02-02 21:17:53)

Temat: Przejścia między chwytami barowymi

Posłużę się zagranicznym nazewnictwem, bo mi tak jest wygodniej i tak po prostu pamiętam.

Albowiem, gdyż ponieważ: mam spory problem z przechodzeniem od B-major do F#-major  w pewnej piosence i jest to dość irytujące. Wszystko idzie ładnie i C#-major i F#-major, ale jak przyjdzie do kombinacji: B i F# nie mogę, palce mi się plączą i nie gram tego momentu płynnie.

I się zastanawiam - czy po prostu muszę szukać jakiegoś sposobu "po mojemu", czy przyjdzie samo czy wy robicie to jakoś inaczej. W necie nie znalazłam żadnych filmików, które by to ilustrowały. Trochę to frustrujące, zwłaszcza, że ćwiczę to i ćwiczę. Na sucho w tempie 5x wolniejszym wychodzi.
Ale w piosence... Koniec. Armageddon.

Nie patrzcie na moją leworęczno-praworęczność, w końcu uczę się z kursu dla praworęcznych wink

Pomocy?

"(...) I'll try it in the normal key, and if it sounds bad these people are just going to have to wait"

2

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

Serum napisał/a:

Na sucho w tempie 5x wolniejszym wychodzi.

No to teraz pora opanować w tempie 4x wolniejszym.

J&D l80 + T. Burton Greengo + Randall RX75RG2 + Coxx Cg-15

3

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

Ok, więc muszę "get used to it" XD

Wiem, że nie ma innego sposobu, niż ćwiczenia, miałam bardziej na myśli... "ja nie odrywam całej ręki, tylko przekładam palce" albo coś w tym stylu XD

Ale dzięki wink

"(...) I'll try it in the normal key, and if it sounds bad these people are just going to have to wait"

4

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

Tylko w Twoim przypadku trudno mi to sobie wyobrazić, bo grasz troszkę odwrotnie od nas, z tego co mi wiadomo xD

Po prostu ćwicz, powoli, bez stresu, wyjdzie z czasem smile

"Naszą największą zaletą nie jest to, że nigdy nie upadamy, ale to, że zawsze potrafimy się podnieść." Ralph Waldo Emerson
--------------------------------------------------
Schecter Diamond Series Omen 6 i Fender Frontman 25R smile

5

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

Tak jak mówiłam - moja leworęczność nie jest tutaj istotna - chwyty barowe wyglądają tak samo wink
Po prostu - napiszcie jak robicie wy, a znajdę dzięki temu swój sposób big_smile

Serum

"(...) I'll try it in the normal key, and if it sounds bad these people are just going to have to wait"

6

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

Ja bym proponował narazie DOKŁADNIE łapać wszystkie chwyty. Żeby nie było brzęczenia, zgrzytania, mocne dociśnięcie wszystkich strun do progów, szczególnie poprzeczki i z tego powoli wychodzić do coraz szybszego grania. Jeżeli spontanicznie będziesz dokładnie łapać chwyty barowe nie będziesz musiała się zastanawiać nad tym czy najpierw położysz palec wskazujący, czy resztę palców.

Ale znowu komu się chce tak dokładnie to robić? Pewnie i tak wszyscy włącznie ze mną na początku grali/grają byle grać i z czasem zaczyna to wychodzić, ale na pewno ta metoda powyżej w przyszłości bardziej procentuje.

J&D l80 + T. Burton Greengo + Randall RX75RG2 + Coxx Cg-15

7 (edytowany przez Serum 2012-02-07 19:09:31)

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

@mikel1994

To nie jest tak, że mi te chwyty nie wychodzą, czy struny brzęczą - gram już na tyle długo, że już mam to za sobą. Jestem leworęczna a gram na gitarze dla praworęcznych (niektórzy to wiedzą, niektórzy nie tongue), więc mam wszystko do góry nogami.

Po prostu - połączenie B i F# to coś, co moja ręka grała po raz pierwszy i palce nie bardzo wiedziały w którą stronę się ruszyć, żeby im było najwygodniej.

Inaczej jest, kiedy przechodzę od najzwyklejszego w świecie C-dura do F-dura, a inaczej, kiedy z C#-major przechodzę do B-major. W moim przypadku to, od którego palca zaczynam jest nieco ważniejsze niż w przypadku gitarzystów praworęcznych, ale - jak mówiłam, uczę się (bardziej zwykłam się uczyć) z kursu dla praworęcznych, więc to jak wy przekładacie palce na gryfie jest dla mnie bardziej wskazówką jak robić to po swojemu.

"(...) I'll try it in the normal key, and if it sounds bad these people are just going to have to wait"

8

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

Hmmm... A czy nie moglabys strun przełozyc? chyba ze zle zrozumialem i masz przełozone na odwrót ;o

Oabliss here ~~
Takamine G320 i pickup Shadow SH330 Soon

9

Odp: Przejścia między chwytami barowymi

Tam gdzie są moje filmiki wyjaśniłam, czemu nie przełożyłam strun wink

*autoreklama*
http://www.gitaradlapoczatkujacych.pl/f … hp?id=1087
*/autoreklama*

"(...) I'll try it in the normal key, and if it sounds bad these people are just going to have to wait"