Przede wszystkim jeżeli budujemy pentatonikę a-moll, to zaczyna się ona a, nigdy od innego dźwięku (odpowiednio dla pentatoniki e-moll będzie to e). Dla ułatwienia będę pisał półtonami (nie znam nazw interwałów, ale ciii).
Przesuwając dźwięki z Twoich skal wychodzi nam a, h, d, e, g, więc schemat byłby taki:
tonika - 2 - 3 - 2 - 3 - 2
ACDEG - schemat:
tonika - 3 - 2 - 2 - 3 - 2
Spójrzmy sobie na spis skal, np. tu: http://gitarzysci.pl/spis-skal-t4627.html
Schemat "właściwy" to jest nazwyklejsza pentatonika molowa. Ten wg. którego Ty stworzyłeś dźwięki to pentatonika egipska.
Żeby było lepiej, to są to dla siebie skale modalne. Co to znaczy? Tzn. że budując na podstawie zwykłej pentatoniki (32232) na jej drugim stopniu skalę (23232) powstaje nam pentatonika egipska.
Czyli jeżeli mamy dźwięki pentatoniki a-moll (ACDEG) i będziemy jako tonikę traktować D, ogrywając tę skale do podkładu w D, będziemy grać pentatonikę egipska, natomiast te same dźwięki przy traktowaniu a jako toniki w podkładzie w kluczu a, będziemy grać pentatonikę molową.
Dodatkowo - dźwięki które podałeś jako rzekoma pentatonika a-moll (e, g, a, h, d) są dźwiękami pentatoniki e-moll (możesz sprawdzić ze schematem).
A przybliżając jeszcze zjawisko modalności - pentatonika durowa i mollowa są także dla siebie modalne. Spójrzmy na ich schematy półtonami:
32232 - mollowa
22323 - durowa
Sam sobie odpowiedz na którym stopniu mollowej trzeba zbudować skalę żeby zbudować pentatonikę durową.
Jeżeli jesteś zagubiony i dalej nie rozumiesz, to napiszę jak po prostu budować skalę. Bierzesz ze strony którą podałem schemat skali, w tym przypadku mollową, zapisujesz sobie dźwięki:
a b h c cis d dis e f fis g gis
bierzesz tonikę, w tym przypadku a i jedziesz półtonami:
tonika - a
drugi stopień po 3 półtonach - c,
trzeci stopień po 2 półtonach - d
czwarty stopień po 2 półtonach - e
piąty stopień po 3 półtonach - g
oktawa od toniki - a
edit: ale się rozpisałem
J&D l80 + T. Burton Greengo + Randall RX75RG2 + Coxx Cg-15